Powered By Blogger

2.09.2011

Pieczona pierś z indyka faszerowana suszonymi sliwkami


Pod tym nieco przewrotnym tytułem kategorii kryje się wątek o pieczeniu mięsa drobiowego. Zwykle bowiem pieczone mięso kojarzy nam się częściej ze schabem bądź np. całym indykiem, a mogą powstać bardzo smaczne potrawy np. z piersi indyka.

Potrzebujesz:

* 500g - 1kg filetu z piersi indyka (najlepiej w całości)
* śliwki suszone
* przyprawy: tymianek, majeranek, kolorowy pieprz (może być gotowa mieszanka ziołowa do mięs) lub inne wedle gustu np. czosnek lub sól czosnkowa
* odrobina oliwy z oliwek lub 50ml wody
* rękaw do pieczenia


W filecie nacinamy kieszeń, którą wypełniamy suszonymi śliwkami. Jeśli potrzeba, spinamy wykałaczkami. Jeśli filet jest jednak cienki, można go zwinąć na kształt pieroga i rónież użyć wykałaczek. Nacieramy filet przyprawami wedle uznania i można odstawić na ok. godzinę.

Następnie możemy natrzeć delikatnie oliwą lub wlać do rękawa wodę i wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 220st. Piekłam w tej temperaturze przez 30m., następnie zmniejszyłam temperaturę do 200st i po upływie 5m. otworzyłam rękaw i pozostawiłam na kolejne 5m. Mięso było miękkie i soczyste. Pozostały w worku sos własny można wykorzystać do obiadu, ja akurat się tego pozbywam.

Upieczone mięso kroimy w grube plastry - ja podałam z kaszą gryczaną i sosem pieczeniowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz