Powered By Blogger

14.02.2013

Coś z niczego - kilka propozycji na proste dania

Czasem nie mamy pomysłu na proste danie lub dodatek do niego i nie zdajemy sobie sprawy, że można wymyśleć smaczną przekąskę nie mając tak dużo składników w kuchni, jak wydaje nam się, że powinniśmy mieć, by coś wyczarować.

Dziś podam kilka takich propozycji:

Sos/Danie na bazie zupy pieczarkowej

* łyżka masla
* 1-2 lyżki mąki
* pozostala zupa z wczorajszego obiadu
* kawalek kielbasy pokrojonej w kostkę
* natka pietruszki
* makaron np. rurki

Została mi reszta zupy z obiadu. Nie wystarczająca na porcje obiadowe, ale w sam raz, by jakoś ją wykorzystać.

Rozgrzałam masło na patelni i wymieszałam z mąką. Następnie dolałam odpowiednią ilość zupy i dokladnie mieszałam w trakcie podgrzewania. Dodałam też pokrojoną w kostkę kiełbasę i posypałam natką pietruszki.Możemy ugotować makaron i potraktować to jako danie lub zrezygnować z makaronu, jeśli potrzebny nam sos do obiadu.


Tagliatelle z wędliną, fasolą i serem

To opcja zupełnie dowolna na przekąskę np. kolację. Wykorzystuję wtedy to, co znajdę w lodówce i oczywiście co do siebie pasuje ;)

Ostatnio wykorzystałam parę rzeczy z lodówki w ten sposób:

Makaron tagliatelle ułożyłam w dwóch miseczkach,  dodałam pokrojone na półplasterki frankfurterki, czerwoną fasolę i tarty ser. Wstawiłam do mikrofali i po podgrzaniu - palce lizać smile



Kiedy mamy niespodziewanych gości, w mig można przygotować takie proste, ale zapewniam, że smaczne danie. Na pewno te składniki znajdziecie w kuchni. Polecam!

Makaron penne w sosie śmietanowym

* makaron penne
* szynka lub inna wędlina pokrojona w kostkę
* bulion warzywny lub mięsny
* śmietana 17%
* przyprawy np. bazylia, koperek

W czasie, gdy gotujemy makaron, kroimy wędlinę w kostkę. Następnie przygotowujemy bulion z kostki warzywnej lub mięsnej. Do bulionu wrzucamy szynkę, następnie rozrabiamy mąkę ze śmietaną, aby zaprawić nią wywar. Na koniec dodajemy jeszcze odcedzony makaron, przyprawiamy i.. podajemy. Smacznego smile

Oczywiście możemy tę podstawową wersję wzbogacać, dodając różne warzywa i grzyby, wedle uznania i.. zasobności lodówki  wink


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz