Powered By Blogger

12.05.2013

Ciasto czekoladowe

Przepis pochodzi z gazety Nasz Głos. Polecam to ciasto, bo jest proste, szybkie w wykonaniu i tanie.

Potrzebujemy:

* 200 g gorzkiej czekolady (polecam z Lidla)
* 200g masła
* 200g cukru
* 4 jajka

 Czekoladę pokruszyłam, wrzuciłam do miski, po czym dodałam posiekane masło. Następnie rozpuściłam w kąpieli wodnej (miskę mam nad garnkiem z gorącą wodą) - zawsze mieszam do uzyskania płynnej konsystencji.





 Żółtka utarłam z połową cukru, a następnie dodałam masę czekoladową i wymieszałam dokładnie. Białka zaś ubiłam z drugą połową cukru, dodałam do masy czekoladowo-jajecznej i delikatnie wymieszałam.

Blaszkę do pieczenia (najlepiej o średnicy 26cm) wysmarowałam masłem i obsypałam mąką. Przełożyłam do niej ciasto. Piekarnik nagrzałam do 160st C i piekłam ciasto przez 25minut do momentu,aż wyrosło. Potem zwiększyłam temperaturę do 180st i piekłam przez kolejne 25minut.

Po wyjęciu ciasto na pewno opadnie i popęka - wierzch będzie twardszy, a środek miękki i lekko klejący, podobnie jak upieczone ciasto Brownie. W tym cały urok i zapewniam, że jest pyszne. Można też podawać z konfiturą, najlepiej lekko kwaskową.

2 komentarze: