Powered By Blogger

4.08.2013

Rolada jagodowa

Potrzebujesz:

* 1/2 szklanki śmietany kremówki
* 4 łyżki mąki
* 3 jajka
* torebka cukru waniliowego
* 1/2 torebki galaretki owocowej (ja użyłam truskawkowej)
* 2 łyżki dżemu jagodowego lub malinowego
* 3 łyżki cukru pudru
* 20 dag czarnych jagód







Białka oddzieliłam od żółtek, po czym ubiłam je blenderem na sztywną pianę. Następnie dodałam do nich roztrzepane widelcem żółtka i dosypałam mąkę. Wszystkie składniki wymieszałam dokładnie na gładką masę.












Tak powstałe ciasto przelałam do prostokątnej blaszki wyłożonej papierem do pieczenia (im większy jej rozmiar tym cieńsza i dłuższa rolada). Piekłam w piekarniku nagrzanym  do temp. 180st C przez kwadrans. Wyjęłam biszkopt, usunęłam pergamin, po czym nadałam mu kształt rolady i zawinęłam w lnianą ściereczkę, aby zachowała swój kształt.











Galaretkę rozpuściłam w 1/3 szklanki gorącej wody, po czym pozostawiłam do przestygnięcia. Jeśli potrzeba, można wstawić do lodówki, aby przyspieszyć proces tężenia (tym razem nie było takiej potrzeby).
















Śmietanę schłodziłam w lodówce, po czym ubiłam ją mikserem. Pod koniec ubijania dodałam cukier waniliowy i cukier puder oraz tężejącą galaretkę.












Rozwinięty biszkopt posmarowałam podgrzanym w kuchence mikrofalowej dżemem, na nim rozłożyłam owocowo-śmietanową masę, a na wierzch jagody. Zwinęłam ciasto w rulon.

Można udekorować ubitą śmietaną lub owocami.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz